Wednesday, April 17, 2013

Jom kongsi pandangan



Apakah pandangan anda tentang penggunaan komputer dalam pengajaran dan pembelajaran (PdP) ?

3 comments:

  1. Penggunaan komputer memudahkan pelajar & guru dalam mencari carian maklumat di mana pelajar akan menjadi kreatif untuk membincangkan sesuatu topik yang akan dibincangkan di dalam kelas.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum W.B.T. Saya ingin memberi pandangan tentang keberkesanan penggunaan komputer dalam pengajaran dan pembelajaran. Ianya bergantung kepada para guru dan pelajar tersebut dalam mengaplikasikan bahan yang telah disediakan

    ReplyDelete
  3. Asalamualaikum....Pada pendapat saya ,Perkembangan ICT menyaksikan penggunaan komputer di dalam bilik darjah menjadi semakin lumrah di sekolah-sekolah. Banyak aspek pengajaran dan pembelajaran mata pelajaran di sekolah mendapat manfaat hasil penggunaan komputer, komputer kini bukan sahaja sudah menjadi elemen tambahan yang penting di dalam bilik darjah tetapi juga telah semakin dihargai dan disukai oleh para pelajar.penggunaan komputer dapat memperkaya proses pengajaran dan pembelajaran. Selain itu, penggunaan komputer merupakan satu inovasi yang bersesuaian dengan fitrah semula jadi manusia yang sememangnya suka akan pendekatan yang mudah lagi menarik untuk mempelajari sesuatu. Penggunaan komputer dalam pendidikan akan menjadikan proses pengajaran dan pembelajaran satu pengalaman yang bukan sahaja menarik tetapi juga sesuatu yang menyeronokkan..

    ReplyDelete